Základná
škola
 Chmeľov
 Krúžky
 


 

 

 

Krúžok Vedúci
 matematický  
 dejepisný Mgr. Pavol Zajonc
 tvorivé dielne  
 tanečný  
 futbalový  

Z činnosti dejepisného krúžku pri ZŠ v Chmeľove

         Dejepisný krúžok na škole vedie  od školského roka 2004/2005 učiteľ dejepisu Mgr. Pavol Zajonc. V krúžku doteraz pracovalo 71 žiakov.Jeho činnosť bola zameraná na poznávanie  a výskum regionálnych dejín. Žiaci sa zapojili do projektu História očami detí a taktiež prispeli svojimi prácami do projektu regiónu Eurošariš - „Najkrajší kút.“ Navštívili nielen obecné úrady, farské úrady, kostoly, kaplnky, cintoríny, knižnice, kultúrne domy a školy  spádových obcí: Pušovce, Čelovce, Šarišská Trstená, Proč, Podhorany, ale okrem nich navštívili aj Nemcovce, Fulianku a Kapušany. Stretli sa so starostami obecných úradov, správcami farnosti a kronikármi. Získané poznatky spracovali a využili pri tvorbe projektov. Najpodstatnejším príspevkom tejto činnosti je však pripravovaná publikácia Chmeľov a okolie s bohatou fotodokumentáciou. Úspešne sa zhostili svojich úloh tlmočníkov a sprievodcov zahraničných hostí po šarišskom regióne ( Prešov, Solivar, Bardejov, Bardejovské kúpele, Svidník ) v rámci medzinárodného projektu Comenius 1, „Vlak priateľstva.“ Taktiež sa zúčastnili výmenného prázdninového pobytu v družobnom meste Pečky v Českej republike, s ktorým udržiava naša obec aj škola družbu.

 V tomto školskom roku sa na  tunajšej škole realizuje vzdelávací  program POPPINS -Podporný - program pre pomoc žiakom z MRK ( marginalizovaných rómskych komunít ) spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho sociálneho fondu a štátneho rozpočtu obce Chmeľov. Jeho realizáciou dosiahla pedagogická činnosť v práci s rómskymi žiakmi vyššiu úroveň. Do školy pribudla špičková technika: PC, interaktívna tabuľa a kamerový systém. Na škole je vytvorený celodenný výchovno-vzdelávací režim. Všetci učitelia sa zapojili do tvorby vzdelávacích projektov ( pracovné listy).  Bohatšie vedomosti o pôvode, jazyku, kultúre Rómov môžu žiaci získať z dejepisnej čítanky a pracovného zošita
 „ Ko sam a khaj phiras“, „Kto sme a kam sa uberáme
.“