Krúžok |
Vedúci |
matematický |
|
dejepisný |
Mgr.
Pavol Zajonc |
tvorivé dielne |
|
tanečný |
|
futbalový |
|
Z
činnosti dejepisného krúžku pri ZŠ v Chmeľove
Dejepisný krúžok na škole vedie od školského roka 2004/2005
učiteľ dejepisu Mgr. Pavol Zajonc. V krúžku doteraz pracovalo 71
žiakov.Jeho činnosť bola zameraná na poznávanie a výskum regionálnych
dejín. Žiaci sa zapojili do projektu História očami detí a taktiež
prispeli svojimi prácami do projektu regiónu Eurošariš - „Najkrajší
kút.“ Navštívili nielen obecné úrady, farské úrady, kostoly, kaplnky,
cintoríny, knižnice, kultúrne domy a školy spádových obcí: Pušovce,
Čelovce, Šarišská Trstená, Proč, Podhorany, ale okrem nich navštívili aj
Nemcovce, Fulianku a Kapušany. Stretli sa so starostami obecných úradov,
správcami farnosti a kronikármi. Získané poznatky spracovali a využili
pri tvorbe projektov. Najpodstatnejším príspevkom tejto činnosti je však
pripravovaná publikácia Chmeľov a okolie s bohatou
fotodokumentáciou. Úspešne sa zhostili svojich úloh tlmočníkov
a sprievodcov zahraničných hostí po šarišskom regióne ( Prešov, Solivar,
Bardejov, Bardejovské kúpele, Svidník ) v rámci medzinárodného projektu
Comenius 1, „Vlak priateľstva.“ Taktiež sa zúčastnili výmenného
prázdninového pobytu v družobnom meste Pečky v Českej republike,
s ktorým udržiava naša obec aj škola družbu.
V tomto
školskom roku sa na tunajšej škole realizuje vzdelávací program
POPPINS -Podporný - program pre pomoc žiakom z MRK ( marginalizovaných
rómskych komunít ) spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho sociálneho
fondu a štátneho rozpočtu obce Chmeľov. Jeho realizáciou dosiahla
pedagogická činnosť v práci s rómskymi žiakmi vyššiu úroveň. Do školy
pribudla špičková technika: PC, interaktívna tabuľa a kamerový systém.
Na škole je vytvorený celodenný výchovno-vzdelávací režim. Všetci
učitelia sa zapojili do tvorby vzdelávacích projektov
( pracovné listy). Bohatšie vedomosti o pôvode, jazyku, kultúre Rómov
môžu žiaci získať z dejepisnej čítanky a pracovného zošita
„ Ko sam a khaj
phiras“, „Kto sme a kam sa uberáme.“